Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chytrý tuning

13. 06. 2017 14:20:13
Hned na úvod se přiznám, že nejsem velký vyznavač tuningů pro osobní automobily. S tuningem u automobilů je to totiž dost podobné, jako s make-upem u žen: když ho dáte příliš, zničíte to, co je přirozeně hezké!

V zásadě jediný tuning, který jsem ochoten vzít na milost, je ten, který zvyšuje nějakým způsobem efektivní funkčnost vozu či jeho částí. S jedním takovým jsem se seznámil docela nedávno u známého. Ten je (na rozdíl ode mě) velkým fandou do všech možných úprav a vylepšování vozu. Je majitelem Golfa 6 a Golfy obecně jsou celkem vhodný vůz k vylepšování (já bych na tom byl se svým „Japoncem“ v tomto směru trochu hůř :-)). Namísto, aby ve svých světlometech, které už měly to nejlepší dost dávno za sebou, vyměňoval jen žárovky, rozhodl se, že vymění rovnou celý světlomet za nový. O téhle novince na trhu, která ale existuje zatím jen speciálně pro Golf 6, se dozvěděl někde na internetu a hned si jí běžel koupit, přesto, že to není zrovna levná záležitost.

Pořizovací cena jde lehce přes 20 tisíc, a to samozřejmě nepočítám montáž, která konečný účet ještě o něco prodraží. Výsledkem ale je, jak jsem viděl, docela zásadní a na pohled příjemná proměna vozu. Světlomet, jako každá část, se po létech provozu zkrátka opotřebuje a už v jednom ze svých minulých blogů jsem psal, že staré a poškrábané světlomety mají zásadní vliv na viditelnost při řízení, takže výměna světlometů není jen řekněme designovou záležitostí, ale i věcí velmi praktickou.

Tato novinka, kterou jsem u známého viděl, se jmenuje XENARC. Zkoušel jsem zjistit, zda se vyrábí i jiné značky a pro jiné typy vozů. Ale zatím to vypadá, že XENARC je takový průkopník (pokud ale někdo znáte nějaký podobný produkt, budu rád, když mi to pro informaci napíšete do zprávy, abych měl přehled). Světlomety pracují na principu xenonových výbojek a nabízejí LED denní svícení i LED směrovky. Za výhodu bych osobně považoval to, že jsou homologované. Takže když už si je člověk koupí a nainstaluje, nemusí se bát, že by kvůli nim třeba neprošel technickou prohlídkou, což, jak víme, řada tuningů nemá.

Při malé projížďce jsem pak zjistil, že světlomety vydávají velmi příjemné světlo, které je svou barvou podobné dennímu a ve večerních hodinách je zase skvělé, že světelný kužel je velmi dobře ohraničený. Řidič tak před sebou vidí vše, co vidět má a zároveň nehrozí, že by někoho během jízdy oslňoval.

Když bych to měl shrnout: je skvělé, že už existuje možnost neměnit jen žárovky a nečistit staré zašlé světlomety (například populární zubní pastou), ale že už je možné rovnou ho celý vzít a vyměnit za nový. Auto tím viditelně nabere na kráse a svícení zase na funkčnosti. Jako nevýhodu bych viděl snad jen vyšší pořizovací cenu a především fakt, že si takový tuning mohou zatím dopřát jen hrdí majitelé Golfů šestek. Ale třeba se to časem změní....:-)

Autor: Kristian Hanko | úterý 13.6.2017 14:20 | karma článku: 3.97 | přečteno: 114x

Další články blogera

Kristian Hanko

Zamávejte žárovce, přivítejte laser!

"Cože? Ona ještě nějaká auta používají klasické žárovky?” zeptala se mně manželka, když mi přes rameno četla název mého připravovaného blogu.

24.3.2017 v 14:23 | Karma článku: 9.34 | Přečteno: 516 | Diskuse

Kristian Hanko

Vidět a být viděn – dvě zásady bezpečnosti podruhé

V minulém blogu jsem psal o tom, že zásadu „vidět a být viděn“ považuji za jedno z nejdůležitějších pravidel bezpečnosti na našich silnicích.

27.9.2016 v 14:27 | Karma článku: 12.26 | Přečteno: 347 | Diskuse

Kristian Hanko

Vidět a být viděn – dvě zásady bezpečnosti

Za dvě snad nejdůležitější zásady bezpečnosti považuji to, aby účastník silničního provozu dobře viděl a zároveň byl sám dobře viditelný. „To je přece jasné,“ řeknete si. A máte pravdu!

18.8.2016 v 15:07 | Karma článku: 10.58 | Přečteno: 295 | Diskuse

Další články z rubriky Hobby

Tomáš Houška

Manifest pijáka kávy

Mám rád dobrou kávu. To je problém, protože míst, kde mi ji připraví, je tuze málo. Po Praze kromě čaovny U legionáře tak dva tři další podniky a to je vše. Nemáte náhodou cukrárnu, bar nebo kavárničku? Pak by to bylo pro vás.

11.7.2017 v 9:35 | Karma článku: 16.22 | Přečteno: 438 | Diskuse

Jiří Mitáček

Jak jsem si pořídil „motůčko“….

Cože, nevíte co to je? Vysvětlím pro kutilské laiky... Je to takové normální kolečko, alias trakař, které má přídavný elektromotor a dokáže s Vámi drandit bez námahy ve skoro jakémkoli použitelném výškovém převýšení.

14.6.2017 v 11:20 | Karma článku: 20.94 | Přečteno: 758 | Diskuse

Černá Kristýna

Slepice od jedný do stojedný

Nedávno jsem se rozhodla nakreslit 300 slepic a napsat o tom. Tak tedy, tady máme druhý díl. Jak slepičí projekt pokračuje? Zpočátku bylo nadšení tak velké, že šlo všechno stranou a já kreslila slepice jek vzteklá. Nebude 300 málo?

12.6.2017 v 15:04 | Karma článku: 8.82 | Přečteno: 268 | Diskuse

Martin Mařák

Zázvorové pivo

Pivo můžete vařit mnoha způsoby, vybral jsem ten úplně nejjednodušší a nejlevnější. Konečný produkt sice nemá takovou chuť a pěnu jako Gambáč, ale pít se dá v pohodě a bez problémů splní účel, kvůli kterému ho budete vařit.

10.6.2017 v 14:07 | Karma článku: 5.98 | Přečteno: 218 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 400

Vždycky jsem byl velký fanda do aut a všeho, co souviselo s motorismem. Ale od doby, kdy se ze mě stal také táta malé holčičky, jsem začal víc vnímat i otázku bezpečnosti na silnicích. A právě všeho, co souvisí s tím, abychom se na našich silnicích cítili bezpečně, se budou týkat i mé blogy. Potěší mě, když se nad některými myšlenkami pokusíte zamyslet. Třeba to pak při jízdě autem bude na našich cestách vypadat hned o něco radostněji…



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.